Brev:
Forarbejdet kød og dåsefisk
9. juni 2010
Alder:
10 mdr.
Forarbejdet kød og dåsefisk
Hej Helen!
Her hos os, prøver vi på at begrænse indtaget af forarbejdet kød. Jeg har altid tænkt, at under denne kategori hører pølser, skinke, bacon, kødpålæg o.lign. Forleden blev jeg spurgt, om leverpostej også hører under kategorien "forarbejdet kød". Jeg har aldrig troet at leverpostej også hører ind i denne kategori, - håber det ikke, da især lillemanden er vild med leverpostej...?
Hjemmefra lærte jeg, at "dåsemad" aldrig må opbevares i selve dåsen, når den er åbnet. Har bare blindt fulgt dette råd. Ungerne spiser ofte dåsefisk til frokost. Man kan få noget der hedder "rognkræs", hvor der er et plastiklåg på dåsen, som kan bruges efter åbning. Nu bliver jeg jo så helt i tvivl... Hvordan bør dåsefisk opbevares efter åbning?
Med venlig hilsen
Lisa